همانطور که میدانید بسته ‌بندی در کشورهای پیشرفته از مهم‌ترین مراحل تولید و در نهایت فروش‌ محصول است. بسته‌ بندی درست با توجه به نوع تولید میتواند محصول شما را متمایز از سایر رقبا و از نگاه مشتری به شکلی جذاب به نمایش بگذارد و شکی نیست که برگ برنده‌ای در مسیر دشوار ایجاد برندینگ تجاری محصول شما خواهد بود. نوع  و شکل بسته‌بندی جذاب و حرفه‌ای در صنایع تولیدی، تاثیر مستقیمی بر سلامت نهایی محصول، افزایش فروش و همچنین برندینگ دارد.

صاحبین کسب و کار و کمپانی های بزرگ از اهمیت بسته‌بندی و تاثیر آن بر میزان فروش آگاه هستند.

جالب است بدانید که در تحقیقاتی که در سال 1956 در آمریکا صورت گرفت، به طور دقیق مشخص شد که بسته‌بندی حتی میتواند بر حس چشایی افراد نیز تاثیر بگذارد. از این رو دو ماده غذایی یکسان برای افراد در دو بسته بندی مختلف قرار داده شد. یک بسته ‌بندی  با عکسی که محتوای گوشتی داشت و دیگری در بسته ‌بندی با طرح گرافیکی حاوی ماده غذایی سویا قرار داشت. در این آزمایش افراد دو ماده غذایی یکسان را با طعم‌های متفاوتی احساس کردند و در نهایت به نتیجه جالبی دست یافتند به این صورت که افرادی که غذا با بسته بندی ایی که طرح سویا داشت، غذا را بد مزه توصیف کردند. این آزمون به خوبی اهمیت بسته ‌بندی و تاثیر آن بر میزان فروش را نشان داد.

بهتر است بدانید که یکی از رایج‌ترین اشتباهاتی که تولیدکنندگان در عرضه محصول خود دچار آن می‌شوند عدم استفاده از بسته ‌بندی صحیح و منحصر به فرد برای آن محصول است و این در صورتی است که هزینه بالایی برای تولید آن صرف شده است. جعبه سازی و بسته ‌بندی محصول از بهترین و تاثیرگذارترین استراتژ‌ی‌ها برای دیده شدن محصول و برند شما است. این استراتژی به مرور جزیی از هویت و شخصیت محصول  و برند تجاری نیز خواهد شد .

ساخت جعبه چوبی در ابعاد  و مدل های مختلف برای کاربردهایی همچون : باکس چوبی برای انواع چرم مانند کیف ،کمربند، کفش و جعبه چوبی  شکلات ،جعبه چوبی خشکبار و آجیل باکس چوبی گز ،جعبه کیک ، انواع جعبه جواهرات ، جعبه ساعت و … می باشد.

ونداچوب - جعبه چوبی - جعبه کمربند

ونداچوب - جعبه چوبی - جعبه ست چرم

جالب است بدانید که طراحی های جعبه چوبی با نظر و سلیقه مشتری قابل تغییر در هر سایز ، ابعاد ، رنگ ومدلی می باشد.

بطور مثال حکاکی آرم ، لوگو و تبلیغات مشتری بر روی جعبه های چوبی بصورت متمایز و منحصر به فرد ، مقدور می باشد و در نظر داشته باشید که طراحی جعبه چوبی به صورت کاملا انحصاری ، انجام می شود.

ونداچوب - جعبه چوبی - جعبه کیف جیبی

جعبه چوبی در صنایع بسته بندی

جعبه چوبی یکی از انواع بسته بندی هایی است که مورد پسند تولید کنندگان چرم و خشکبار و دیگر اصناف  است .علت آن نیز این است که جعبه چوبی بسیار زیباتر از جعبه مقوایی است و مقاومت جعبه های چوبی بسیار بالاتر از آن نوع است. جعبه چوبی قابل سفارش در تعداد کم  میباشد در صورتی که در نوع دیگر بسته بندی این امکان مقدور نمیباشد. جعبه چوبی  اقسام مختلفی دارد هم از لحاظ بزرگی وهم از لحاظ ضخامت چوب متغیر است .

ونداچوب - جعبه چوبی - جعبه کیف کتی

به طور کلی بسته‌بندی و جعبه سازی مناسب باید دارای ویژگی‌های زیر باشد:

استفاده از تصاویر و نقوش مناسب:استفاده از نقوش ایرانی و حکاکی و المان هایی مانند چرم میتواند تاثیر بسزایی در منحصر کردن بسته بندی شما داشته باشد .

خلاقیت در بسته‌بندی: خلاقیت و ایجاد تمایز از دیگر بسته‌بندی ها و وجود گرافیک جذاب می‌تواند محصول شما را در نظر مشتری با ارزش‌تر کند و امکان خرید مصرف کننده را نیز بالاتر ببرد.

سهولت در باز کردن: استفاده ازجعبه سازی در بسته‌بندی‌ها باید به طور انجام شود که به راحتی و بدون نیاز به وسیله‌ای برای برش آن قابل باز شدن باشد. همچنین امکانی فراهم شود که  که مصرف‌کننده بتواند جعبه چوبی را مجدد استفاده کند و این تبدیل به هدیه ایی ماندگار شود.

ماندگاری محصول برای مشتری:در جعبه های چوبی منحصرترین اتفاق این است که مشتری بعد از خرید محصول شما که در بسته بندی چوبی قرار دارد دیدگاه ماندگاری جعبه را خواهد داشت و از آن کاربردهای مختلفی میتواند داشته باشد و این امکانی است  که مصرف‌کننده بتواند جعبه چوبی را مجدد استفاده کند و این تبدیل به هدیه ایی ماندگار کند.

یکی از مزایایی طراحی و تولید جعبه های چوبی فانتزی,  ظاهر زیبا و مشتری پسند میباشد .

مهم ترین مسئله ای که مشتری جعبه های چوبی و یا تولید کنندگان به آن اهمیت میدهند شکل بسته بندی جعبه چوبی می‌باشد که اگر ظاهری زیبا و بی‌ نقص نداشته باشد مسلما در برداشت آنها از محصول اصلی‌ تأثیر گذارتر خواهد بود.

در این مقاله به طور مفصل از اهمیت بسته ‌بندی و نقش کلیدی آن بر برندینگ و فروش بالاتر محصولات صحبت کردیم و البته که این تاثیر خلاقانه و هوشمندانه بر هیچ صاحب کسب و کاری پوشیده نیست؛ بنابراین بازهم می‌توان تاکید کرد که کیفیت نیز در کنار خلاقیت، از فاکتورهای اساسی برای یک سفارش جعبه و بسته بندی مناسب است.

مرکز تخصصی وندا چوب با سالیان زیاد تجربه در زمینه جعبه سازی برای بسته ‌بندی محصولات، قابلیت ارائه خدماتی چون مشاوره و طراحی در بسته ‌بندی و همچنین حکاکی باکیفیت را نیز دارا می‌باشد. تیم طراح و خلاق واندا چوب به پشتوانه‌ی پیشرفته‌ترین ماشین آلات ،همواره به رشد کسب و کار مجموعه‌های تولیدی اندیشیده است.

با مراجعه به وبسایت وندا چوب (https://vandachoob.ir/) و مشاهده قیمت‌ها، می‌توانید با متخصصین این مجموعه تماس گرفته و برای دریافت مشاوره تخصصی و سفارش محصول اقدام نمایید.

ونداچوب نمایشگاه

حضور وندا چوب در نماشگاه چرم و بسته بندی